نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

دانلود تحقیق در مورد تاریخچه پل


دانلود تحقیق در مورد تاریخچه پل

 

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 20 صفحه

 

 

پل یک سازه است که برای عبور از موانع فیزیکی از جمله رودخانه ها و دره ها استفادهمی شود.پلهای متحرک نیز جهت عبور کشتیها و قایقهای بلند از زیر آنها ساخته شده است.

تاریخچه پل:

ایجاد گدرگاهها وپلها برای عبور ازدره هاورودخانهها از قدیمی ترین فعالیتهای بشر است. پلهای قدیمی معمولا ازمصالحموجود در طبیعت مثلچوب وسنگ والیاف گیاهیبه صورت معلق یا با تیرهای حمال ساخته شده اند.پلهای معلقازکابلهاییاز جنس الیاف گیاهی که از دو طرفبه تخته سنگها و درختها بسته شده و پلهای باتیر حمالازتیرهای چوبیکه روی آنها با مصالح سنگیپوشیده می شد، ساخته شده اند.


ساخت پلهای سنگی به دوران قبل از رومیهابر می گردد که درخاور میانهوچین پلهای زیادیبدین شکل برپا شده است. دراروپانیز اولینپلهایطاقی را 800 سال قبل از میلاد مسیح، برای عبور از رودخانه ها از جنس مصالح سنگیساخته اند.اغلب پلهای ساخته شده توسط رومیها از طاقهای سنگی دایره شکل با پایه هایضخیم تشکیل یافته است.در ایران نیز ساختن پلهای کوچک وبزرگ از زمانهای بسیار قدیمرواج داشته و پلهایی نظیر سی و سه پل، پل خواجو وپل کرخه بیش از 400 سال عمر دارند.


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 544

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما