نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

اصوال ایمنی


اصوال ایمنی

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 18 صفحه

 

 

به نام خدا

مقدمه :

حوادث ناشي از انجام كار تعميراتي كه اغلب به دليل عدم رعايت اصول ايمني بوقوع مي پيوندند، علاوه بر خسارات جاني اثرات اقتصادي بسيار سنگين بر بازدهي و سرمايه موسسات توليدي و صنعتي دارند. خسارات مادي ناشي از حوادث ممكن است جبران ناپذير باشد ، ولي خسارات جاني و اثرات رواني وارد بر روحيه كاركنان هرگز قابل جبران نخواهد بود.

حوادث به خودي خود به وجود نمي آيند بلكه زائيده عللي هستند. آن علل ممكن است خود انسان و يا ابزار آلات ساخته شده دست او باشند. با توجه به اهميت جنبه هاي انساني اين مسئله و اين كه هر فردي ممكن است در مرحله اي از كار در معرض سوانح و حوادث قرار گيرد، مي بايست بر حسب اشتغال و تماسي كه با عوامل مختلف حرفه اي و شغلي خود دارد، از خطرات بالقوه آن اگاهي داشته باشد و در جهت پيشگيري آن اقدام كند. .

با توسعه صنعت سوانح ناشي از كار زيادتر شد و اين امر سبب گرديد كه مسئولين امر توجه خاصي به ايمني افراد بنمايند بطوري كه اگر به تاريخچه صنعت رجوع كنيم ، ملاحظه مي شود كه تلفات و صدمات مربوط به حوادث و سوانح صنعتي در ابتداي كار به مراتب بيشتر از حال بوده است ، زيرا پيشرفت تكنولوژي و توسعه صنعت و عدم وجود اطلاعات لازم يك رشته حوادث ناگوار و خطرات جاني به وجود مي آورد كه جبران آنها تقريبا غير ممكن بود. ولي چندي نگذشت كه سرپرستان ، استادكاران درصد جلوگيري از بروز حوادث فوق برآمدند . علي رغم تمام كوششهايي كه تاكنون در اين زمينه انجام شده است جلوگيري از حوادث كار مشكلي نيست، چه اگر علت و سبب وقوع حوادث را بدانيم ودر رفع آن بكوشيم، احتمالا به پيشگيري آن كه اصل مورد نظر است خواهيم رسيد. عده اي در اين فكرند كه بعد از بروز حوادث درصدد جبران ان برآيند و حتي الامكان از توسعه خطرات بكاهند .ولي عاقلانه و منطقي ان است كه قبل از بروز حوادث عوامل نسبي آن را كشف كنيم و به جاي جبران خسارات، به طور دقيق ميتوان بيان داشت كه اغلب افراد از اين امر سرباز مي زنند و از رعايت اصول ايمني خودداري مي كنند. اين جاست كه اهميت آموزش و آشنا كردن افراد به رعايت اصول به خوبي روشن مي شود . مديران و سرپرستان بايد اين وظيفه مهم و اساسي را بعهده بگيرند و روش پيشگيري از سوانح وايجاد محيط ايمن را به طريقي كه برهمگان، به ويژه سركارگران و كارگران امكان پذير باشد گوش زد نمايند.


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 981

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما