نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

مقاله در مورد ضرب کننده


مقاله در مورد ضرب کننده

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 13 صفحه

 

ضرب کننده

چکیده:

در این مقاله یک ضرب کننده SI [1]چهار ربعی مبتنی بر مشخصه توان دو ترانزیستورهای MOS که در ناحیه اشباع کار مي‌کنند طراحی شده است. ضرب کننده جریان شامل دو سلول دو برابر کننده و دو سلول حافظه است. مدار با منابع ولتاژ 3V کار مي‌کند. مدار دارای محدوده دینامیکی بالا است و دارای اعوجاج هارمونیک کل [2]کم است. بررسی کارایی ضرب کننده با استفاده از شبیه سازی با HSPICE با تکنولوژی 0.5µm انجام شده است.

کلید واژه ها: ضرب کننده، SI، اعوجاج هارمونیک کل، تکنولوژی 0.5µm

 

 

مقدمه:

ضرب کننده‌های آنالوگ چهار ربعی بلوکهای مفیدی هستند در پیاده سازی توابعی نظیر کنترل اتوماتیک بهره، مدولاسیون، آشکارسازها، فیلترهای تطبیقی و شبکه‌های عصبی کاربرد دارند. ضرب کننده‌ها به دو دسته کلی ولتاژی و جریانی تقسیم می شوند که هر کدام نیز به سوئیچ شونده و پیوسته در زمان تقسیم می شوند. ضرب کننده‌های سوئیچ شونده با خازن [3]از انتشار کلاک و aliasing رنج می برند. ضرب کننده‌های SI نسبت به SC دارای سوئینگ ولتاژی کمتری هستند و در نتیجه از منبع ولتاژ با مقادیر کوچکتری استفاده می کنند. علاوه بر این ضرب کننده های SI می توانند با استفاده از پروسه CMOS دیجیتالی استاندارد در مدارهای مجتمع پیاده سازی شوند. در این مقاله ضرب کننده SI چهار ربعی که تنها در دو کلاک کار می کند را ارائه می دهیم. مهمترین مزیت آن نسبت ضرب کننده های SI قبلی استفاده از دو کلاک پالس است[1],[2]. ضرب کننده با استفاده از نرم افزار HSPICE و با تکنولوی 0.5µm شبیه سازی شده است.

 


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 1089

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما