نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

مقاله کامل درباره کلاهبرداری


مقاله کامل درباره کلاهبرداری

در 41 صفحه قالب word

 

 

 

اهميت تحقيق

كلاهبرداري جرمي است كه در آن مجرم با توسل به وسايل متقلبانه و اغفال و اغواي غير نسبت به بردن مال وي اقدام مي كند در اين جرم نحوه عملكرد و رفتار مجرم است كه بزه ديده را از قصد ونيت اصلي مجرم كه همان بردن مال وي و متضرر ساختن او است منحرف مي‌سازد و شرايطي را فراهم مي آورد كه بنده ديده و با اطمينان خاطر و اعتماد به مجرم و به اميد منفعت ، مالش را در اختيار او قرار مي دهد. در اين موقع براي انجام چنين جرمي كلاهبردار از شيوه هاي مختلفي استفاده مي كند كه باعث فريب خوردن مردم مي شود كه بايد اين شيوه ها شناسائي و مدنظر مردم قرار گيرد تا از تكرار آن جلوگيري شود هر چند كه هر چه به جلو مي رويم شيوه هاي جديدي مورداستفاده قرار مي گيرد ولي با انجام چنين كاري ذهن مردم براي كاهش چنين جرمي آشنا مي شود.

هدف تحقيق:

با بررسي شيوه ها و شگردهاي كلاهبرداري مي توان چنين هدفي را استخراج كرد كه بتوان راه هاي مقابله با آن را پيدا كرد و در اين زمينه فعاليت بيشتري انجام شود و همچنين مي توان مردم را به آنها آشنا كرد تا دچار افرا دكلاهبردار نشوند و از ضررهاي مادي كه مالباختگان مي رسد جلوگيري كرد.

- روش تحقيق:

با توجه به اينكه موضوع تحقيق كلاهبرداري و بررسي شيوه و شگردها و راه هاي مقابله با آن است در مورد شناخت جرم كلاهبرداري و اين كه چگونه يك جرم به نام كلاهبرداري محقق مي‌شود از روش كتابخانه اي استفاده شده است ولي در مورد بررسي شگردها و شيوه ها چون تاكنون هيچ منبع آموزشي به صورت كامل وجود ندارد بيشتر از روش تحقيقاً ميداني از افسران اداره مبارزه با كلاهبرداري و همچنين از گفته هاي استادان در دانشگاه علوم انتظامي استفاده شده است و در اين جا به صورت مكتوب درآمده است.

 

چكيده تحقيق:

جرم كلاهبرداري از جرائم مركب است. در كل كلاهبرداري را اين گونه مي توان توصيف كرد كه عبارتست از بردن مال ديگري با رضايت طرف مقابل همراه با متوسل شدن به وسايل متقلبانه . هر جرمي مي‌توان توسط يك نفر به انجام برسد و هم مي تواند توسط چند نفر به انجام برسد. كلاهبرداري نيز مي توان توسط دو نفر يا بيشتر به انجام برسد كه حكم مشاركت در كلاهبرداري و همچنين حكم معاونت در كلاهبرداري را دارد كه در فصل هاي آينده به صورت مختصر توضيح داده شده است. كلاهبرداران براي انجام اين جرم داراي يكسري ويژگي‌هاي خاص هستند كه آنها را از بقيه متمايز مي گرداند. آنها داراي ظاهري موجه و فريبنده هستند و خود را افرادي قانون دان و حقوق دادن معرفي مي كنند و داراي هوش و ذكاوت بالائي هستند.


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 468

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما