نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

مقاله کامل درباره خشم


مقاله کامل درباره خشم

مقاله کامل درباره خشم

در 15 صفحه قالب word

خشم

 

  • خشم چیست؟

o فطرت خشم

o بیان خشم

  • مدیریت خشم

o آیا خیلی عصبانی هستید؟

o آیا خوب استکه به اصطلاح «همه چیز را بیرون بریزیم»؟

o استراحت کامل

  • بازسازی ساختار قوه درک

o مسئله حل کردن

o ارتباطات بهتر

o تغییر محیط شما

o اعصاب شما




همه میدانیمخشمچیست و آن را احساس کرده ایم: چه زمانیکه یک ناراحتی گذراست و چه هنگامی که عصبانیت تمام عیار است. خشم یکی از عواطفکاملاً معمولی و اغلب سالم است. اما هنگامی که از کنترل خارج شود و چهره ای مخرب بهخود گیرد مشکلاتی را در محیط کار، روابط خصوصی و کیفیت کلی زندگی شما به وجود میآورد. این مطلب به شما کمک می کند خشم را بهتر درک ومدیریتوکنترل کنید.



خشم چیست؟

فطرت خشم

براساس تعریف دکتر چارلز اسپیلبرگرروانشناسیکه متخصص مطالعه خشم است: «خشم حالتی عاطفی است که از نظر شدت از تحریک ملایم تاعصبانیت شدید تغییر می کند.» مانند سایر عواطف همراه با تغییرات فیزیولوژیکی و زیستشناختی است. وقتی عصبانی می شوید ضربانقلبوفشار خونشما بالا می رود و نیز سطوح هورمونهای مربوط به انرژی مانند آدرنالین و نورآدرنالین افزایش می یابد. علت خشم می تواندهم رخدادهای بیرونی و هم درونی باشد؛ شما می توانید از دست شخص بخصوصی عصبانی باشید (یک همکار یا رئیس) یا یک رویداد (یک گره ترافیکی، یک پرواز لغو شده) یا خشم شما میتواند به دلیل نگرانی و تشویش در باره مسایل شخصی تان باشد. خاطره رخدادهای دردناکو خشم آور نیز می تواند احساس های عصبانیت را برانگیزد.

بیان خشم

راه غریزی و طبیعی بیان خشم پاسخ دادن تهاجمی است. خشم یکپاسخ تطبیقی به تهدیدهاست و الهام بخش احساس ها و رفتارهای قوی و اغلب تهاجمی استکه به ما اجازه می دهد در صورت مورد حمله قرار گرفتن بجنگیم و از خود دفاع کنیم. بنابر این می توان گفت یک مقدار عصبانیت برای زنده ماندن ما لازم است. از سوی دیگر،ما به طور فیزیکی نمی توانیم به هر شخص یا شئ ای که ما را ناراحت می کند حمله کنیمو ضربه بزنیم؛ قوانین،هنجارهای اجتماعیو عقل سلیم برای میدان عملخشم ما حد و حدودی می گذارد. مردم طیفی از فرآیندهای خودآگاه و ناخودآگاه را برایدست و پنجه نرم کردن با احساس های خشم شان بکار می برند.

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 370

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما