نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

مقاله کامل درباره زمين و نگاه تكنولوژيك


مقاله کامل درباره زمين و نگاه تكنولوژيك

 

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 16 صفحه

 

بحران محيط زيست كه حاصل تسلط و تصرف علم و تكنولوژي غربي بر سرزمين و زندگي انسان‌ها‌ست، از نگران كننده‌ترين محصولات توسعه اقتصادي و اجتماعي غربي است. نويسنده معتقد است مشكلات و بحران‌هايي كه در طبيعت امروزي بوجود آمده است، معلول بهم خوردن همان رابطه انسان با خدا باشد، او همچنين در ادامه به عوارض و پيامدهاي اين بحرانها اشاره نموده است.

برخي غرب و الگوي توسعه اقتصادي و اجتماعي غربي را فقط از جنبه آموزه‌هاي اخلاقي به نقد مي‌كشند كه البته نقدي بسزا و در خور است؛ زيرا مفاسد اخلاقي، امروزه بيش از هر زمان ديگر، غرب پيشرفته در زمينه مسائل اقتصادي را به سمت نابودي مطلق مي‌برد. اما آيا غرب و الگوي توسعه غربي فقط از اين يك رهگذر با كاستي روبروست؟!

بحران محيط زيست كه حاصل تسلط و تصرف علم و تكنولوژي غربي بر سرزمين و زندگي انسان‌ها‌ست، از نگران كننده‌ترين محصولات توسعه اقتصادي و اجتماعي غربي است.

در اين مقاله به نظرياتي پرداخته شده است كه مي‌توان درس‌هايي از آن براي خروج از اين وضعيت آموخت.

 

غم نامه طبيعت؛

 

 

«امروز روز گرم، دم كرده و تيره است. البته با روزهاي ديگر فرق چنداني ندارد. يك بار مادرم به من گفت آسمان آبي است، اما آدم فقط بايد به چشم‌هاي خودش اطمينان كند. من كه هميشه آسمان را زرد يا سياه ديده‌ام! من اصلا همين رنگ‌ها را دوست دارم. اين دو رنگ بيش از ساير رنگ‌ها مناسب آسمان است. موزه‌ها مملو از پرنده‌هاي خشك شده است. مردم مي‌گويند روزي روزگاري اين پرنده‌ها پرواز مي‌كرده‌اند اما من كه باورم نمي‌شود، به نظرم آنها مفلوك‌تر از آنند كه بتوانند در هوا پرواز كنند. شايد خيلي آهسته پر و بالي مي‌زد‌ه‌اند اينها كه هواپيما نيستند. راستي خاصيت اين موجودات چيست؟ هواپيما هدف معيني را بر مي‌آورد، اما چه كسي به اين موجودات احتياج دارد؟ مادر بزرگم عاشق پرنده‌ها بود، به من مي‌گفت تو نمي‌داني چه چهچه‌اي مي‌زدند! او گل‌ها را هم دوست داشت، اما من از بوي بنزينخوشم مي آيد ،بوي خوش و تر و تازه بنزين. از اينها گذشته، بنزين فايده‌ دارد حركت زندگي با بنزين است». آنچه گذشت، انشايي بود كه يك دختر مدرسه‌اي از اهالي «ساوت همتون» انگليس. انشاء وي اگر چه با زباني ساده و كودكانه نوشته شده است، اما به نظر مي‌آيد به راحتي مي‌تواند همه آنچه را كه «بحران‌هاي زيست محيطي مدرينته» مي‌ناميم، به تصوير كشد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 428

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما