نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

مقاله در مورد لايه انتقال


مقاله در مورد لايه انتقال

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 33 صفحه

 

 

لايه انتقال

لايه انتقال از سرويسهاي مهيا شده توسط لايه شبكه مانند انتخاب بهترين مسير و آدرس دهي منطقي استفاده نموده و ارتباطي End-to-End بين مبدأ و مقصد ايجاد مي كند. اين لايه متشكل از يك سلسله مراتب قرارداد است كه قابل اعتماد و مقرون به صرفه داده ها از ماشين منبع به ماشين مقصد و به صورت مستقل از شبكه فيزيكي را بر عهده دارند. اين لايه با فراهم آوردن خدمات سازماندهي شده و مطمئن براي برنامه هاي كاربردي در لايه هاي بالاترؤ مشكلات و ناكارآمدي لايه IP را نيز جبران مي نمايد. كاستي هاي مربوط به لايه IP كه بايستي در لايه انتقال پوشانده شوند عبارتند از:

1-پس از ارسال متوالي بسته هاي داده، در مقصد ممكن است به صورت نامرتب و خارج از ترتيب ارسالشان دريافت شوند.

2-ممكن است پس از ارسال يك بسته، به علت تأخير در دريافت آن در سمت گيرنده، بسته مجدداً توسط فرستنده ارسال گردد كه اين امر توسط لايه IP قابل تشخيص نيست و در هر بسته در سمت گيرنده به ماشين تحويل مي گردد. بنابراين بسته دوم بايستي توسط لايه انتقال تشخيص و حذف گردد.

3-برروي هر يك از ماشينهاي واقع در شبكه مي تواند چند برنامه به صورت همزمان يا چند كاربره در حال اجرا باشد و هر كدام از آنها نيز نيازمند ارسال و دريافت بسته هاي داده برروي شبكه باشند. در لايه IP تمايزي بين بسته هاي ارسالي دو برنامه در حال اجرا برروي يك ماشين وجود ندارد. بنابراين در لايه شبكه بايستي بتوان هر بسته را به پردازة مربوط به خود انتساب داد.

4-با توجه به امكان متفاوت بودن توان توليد بسته هاي ارسالي در مبدأ و پردازش آنها در مقصد، لذا بايستي برروي سرعت تحويل بسته ها به يك ماشين كنترل صورت بگيرد كه اين كنترل در لايه IP فراهم نيست لذا در لايه انتقال بايستي تضمين نمود كه ماشين گيرنده بسته هاي ارسالي به علت توان پردازش و استفاده از بسته هاي ارسالي و برداشتن آنها از روي شبكه، هيچ بسته ارسالي مربوط به خود را از دست ندهد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 497

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما