نسیم فایل

فروشگاه محصولات مجازی نسیم فایل

دانلود تحقیق در مورد شقایق دریایی


دانلود تحقیق در مورد شقایق دریایی

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 9 صفحه

 

 

 

 

شَقایـِق دَریایی نام گروهی از جانوران آبزی شکارچی است.

شقایق دریایی از رده گل‌سانان (Anthozoa)، زیرردهٔ شِش‌مرجانیان (Hexacorallia) و راستهٔ شقایق‌های دریایی (Actiniaria) است.

شقایق‌های دریایی از وابستگان نزدیک مرجان دریایی، عروس دریایی و هیدر هستند.

شقایق دریایی به شکل کیسه‌ای کوچک است که به وسیله پایی به نام صفحه پایه‌ای به کف دریا چسبیده است و بدنی لوله‌ای‌شکل دارد که به صفحه دهانی ختم می‌شود. دهان شقایق دریایی در میانهٔ صفحهٔ دهانی قرار دارد.

 

 

انواع شقایق‌های دریایی از کتاب «اشکال هنری طبیعت» اثر ارنست هکل، ۱۹۰۴.

عمومی ترین صفتجانوران، که طی مراحل رشد نیز قبل از همهظاهر می‌شود، تراز سازمانی آنهاست. همه جانوران زندگی را از یک سلول آغاز می‌کنند وبرخی از ترازبافت بالاتر نمی‌روند. اما بقیه آنها از این تراز می‌گذرند و بدن پیچیده تری می‌یابند. بدین ترتیب جانوران (متاوزآ) را صاحب دو شعبه رده بندی در نظر می‌گیرند. در شعبه پارازوآ ، بالاترینتراز سازمانی را بافت تشکیل می‌دهد این شعبه فقط شاخه اسفنج‌ها را شامل می‌شود. همهجانوران دیگر که به شعبه یومتازوآ تعلق دارند، دارای اندام و دستگاه مشخصهستند.

دومین صفت جانوران که بعد از تراز سازمانی در حین رشد آنها ظاهرمی‌شود، نوع تقارن آنهاست. در ابتدا جنین همه جانوران دارای تقارن شعاعی یعنی بصورتکره‌ای توپر یا توخالی و متشکل از تعدادیسلولاست. بعضی از گروههای جانوران اینتقارن شعاعی را تا مرحله بلوغ حفظ می‌کنند. اما در بقیه ، پس از مدتی جنین تقارندوطرفی می‌یابد و لارو جانور بالغ حاصل از آنها نیز همین نوع تقارن را نگهمی‌دارند. بر همین اساس ، شعبه یومتازوآ را می‌توان به دو دسته دارای تقارن شعاعی ودارای تقارن دو طرفی تقسیم بندی کرد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 723

برچسب های مهم

فروشگاه نسیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما